Agenda

Er worden binnen de NSCU voor en door leden het hele jaar door face to face- en online ontmoetingen gefaciliteerd. Zie wat er dit jaar gepland staat. Aanmelden voor deze ontmoetingen en bijeenkomsten is exclusief voor leden en gebeurt via het online ledennet.


Korte omschrijving
De afgelopen jaren zijn “Big Data” en “Business intelligence” toverwoorden geworden in veel organisaties. Bedrijven zoals Google en Facebook hebben de trend gezet door het browsegedrag van hun gebruikers te loggen en hier analyses op los te laten. De advertenties, en daarmee de inkomsten van deze organisaties, worden volledig gestuurd door deze analyse van het browse gedrag van de bezoekers. De advertenties kunnen “op maat” aan een speciale doelgroep getoond worden. Hierdoor is een advertentie via deze partijen waardevoller dan een advertentie in de traditionele media. Bedrijven zoals Amazon, Booking.com en Bol.com hebben dit model verder uitgewerkt door hun dienstverlening en productenaanbod aan te passen op deze analyse van het browse gedrag van hun bezoekers en klanten.

De afgelopen jaren is deze analyse van “Big Data” niet meer voorbehouden aan de internet dienstverleners en internetwinkels, maar wordt deze door steeds meer organisaties overgenomen. Middels “Big Data” zijn steeds meer organisaties het gedrag van hun (potentiele) klanten gaan analyseren en hun marketing inspanningen gaan inrichten op het daadwerkelijke gedrag van deze (potentiele) klanten. Zowel Human Resource (HR) als Learning & Development (L&D) bleven achter bij deze trend. Momenteel is dit wel aan het veranderen. Maar wat betekent deze verandering nu voor HR en L&D?

John May
John is Learning Solution Architect met een passie voor de combinatie van Learning & Development en Informatie Technologie. Hij heeft bij Nederlandse Spoorwegen en Capgemini en haar klanten innovatieve leertrajecten vorm gegeven. Hij adviseert senior management over de businessmodellen en (leer)technologie rond de logistieke en didactische processen van het organiseren van leren. 

Programma:
09:30 uur     Inloop
10:00 uur     Korte introductie en nieuws over fusie NSCU/NVO2
10:15 uur     Presentatie van de ‘host’ Academie en hun Data Driven Decisions
10:45 uur     Data Driven Decisions door John May
11:45 uur     Reflectie and next steps
12:30 uur     Afsluiting en einde

Meld je aan

Voor NIET-LEDEN zijn er kosten aan verbonden
van: € 150,- per deelname.





Zij zijn al lid van NSCU:

Word ook lid!