Het doel van de stichting is het stimuleren van activiteiten die bijdragen aan de verdere ontwikkeling en professionalisering van Corporate Universities in Nederland.


NSCU Jaarcongres 2017

And the winner is: RIVM Academy!


Vier academies presenteerden zich dit jaar tijdens het NSCU jaarcongres: Neerlands Diep, De Nederlandsche Bank, Corporatie Academy en RIVM. Vier verschillende academies die zich allemaal op hun eigen terrein en voor een eigen, bijzondere doelgroep in de afgelopen jaren hebben doorontwikkeld.

Na het tellen van de stemmen en het advies van onze expert-jury was er maar 1 winnaar: RIVM Academy!

Uit de feedback bleek de waardering voor hun diverse leerlijnen en de collectieve leer-werktrajecten waardoor overal dwarsverbanden gelegd worden tussen afdelingen, functies en medewerkers. Daarnaast werd de sterke verbinding met de strategie van RIVM geprezen. Van belang is verder de focus op toetsing aan de omgeving en de inzet van leidinggevenden voor decaanschap. De nieuwe L&D Board kan samen met de Academy in de nabije toekomst de aanjager zijn voor strategische veranderingen. En last but not least: het enthousiasme van het team spatte ervan af!

De winnaars gingen blij verrast niet alleen met de Award naar huis: ze ontvingen een dinerbon zodat zij het succes als team kunnen vieren. Daarnaast krijgen zij publiekelijk waardering voor hun prestatie middels een paginagrote advertentie in het decembernummer van het Tijdschrift voor Organisatie Ontwikkeling.

Academies op scherp gezet tijdens het NSCU jaarcongres 03-10-2017
De positieve feedback en felicitaties stroomden als een warme douche over het congresteam heen: samen met een fantastisch team workshopbegeleiders en sponsors hebben we dit jaar bij het RIVM ons jaarcongres beleefd. De thema’s waren divers, we zochten de interactie met alle aanwezigen en genoten van de keynote-speakers Pieter van den Hoogenband en Martin Hersman. Vol trots lanceerden we het interactieve ledenplatform van CapCloud. Hiermee is een nieuwe omgeving gecreëerd voor informatievoorziening, kennisuitwisseling, event planning én interactie tussen Learning & Development professionals van grote private en publieke organisaties. Dit alles in beslotenheid van het netwerk waardoor de aangesloten professionals in alle openheid met elkaar kunnen delen.

Brenda Slagter, directeur NSCU, is duidelijk in haar doelstellingen en verwachtingen:

“Mét en voor leden maken, bundelen en verspreiden we kennis op het vlak van corporate learning. We richten al onze activiteiten hierop. CapCloud biedt de mogelijkheid om dit ook online, in een afgeschermde omgeving, op een laagdrempelige manier effectief en efficiënt met elkaar te kunnen doen. Dit maakt het contact snel en persoonlijk. We groeien daarmee verder met elkaar als lerende organisatie, rondom corporate leren en kunnen op deze manier nog meer waarde bieden.”

Wil je hier zéker gebruik van maken en ben je lid van de NSCU? Mail nscu@nscu.nl.
Via dit emailadres kun je je ook aanmelden als je lid wilt worden.

Je kunt dan komend jaar ook profiteren van de Academy Spiegel: een online tool waarmee we elke academy kunnen spiegelen en o.a. de link met de strategische doelstellingen van de organisatie toetsen. In deze tool is ook het 10E model verweven, waarmee de congres-bezoekers via ervaringsdeskundigen uit de praktijk kennis hebben gemaakt.

Interesse in het boek “Het geheim van de 10 E’s - Action Learning in organisaties”?
Bestel nu via: https://www.bol.com/nl/p/geheim-van-10-es-action-learning-in-organisaties/9200000078717726/?suggestionType=typedsearch

Als afsluiting voegden we waarde toe door de Tas van de Toekomst (formerly known as ‘the goodybag’) uit te reiken en realiseerden we ons, dat er nog zoveel was te leren, uit te wisselen, te proberen. Een middag is altijd te kort. Een aantal workshops vind je dus komend jaar terug als themabijeenkomst waarvoor alle leden zich in kunnen schrijven. Houd de jaarkalender dus in de gaten. En vanzelfsprekend zien we je graag volgend jaar (terug) als deelnemer tijdens het congres 2018!

Voor een foto-impressie: klik hier.